Acest regulament contine elementele de baza ale jocului de squash si vine in ajutorul jucatorilor spre a intelege regulile necesare. Toti jucatorii trebuie sa-l citeasca complet. Numerele se refera la Regulile din Regulamentul complet al Federatiei Internationale de Squash. Acest amendament este în vigoare de la 1 aprilie 2009.

REGULA.1 PUNCTAJ

Un meci este cel mai bun din 3 sau 5 jocuri. Fiecare joc este jucat pana la 11 puncte. Castiga jucatorul care ajunge primul la 11 puncte, cu exceptia cazului in care scorul este 10 la 10, jocul continua pana cand un singur jucator conduce prin doua puncte. Daca nici un jucator nu reuseste sa se departajeze cu doua puncte pana la scorul de 20, atunci castiga jucatorul care ajunge primul la 21. Oricare jucator poate inscrie puncte. Cel care serveste, va pastra serva daca castiga si marcheaza un punct; cel de la primire daca castiga va marca un punct si va servi.

REGULA.2 INCALZIREA

Inainte de inceperea unui meci, celor doi jucatori le sunt permise pana la 5 minute (2 minute pentru fiecare) de incalzire, fiecare jucator in parte si mingea pe tot terenul. Atunci cand o minge este schimbata in timpul unui meci, sau daca meciul a fost reluat dupa o oarecare intarziere, jucatorii trebuie sa incalzeasca mingea pentru a juca in conditii normale de joc. Mingea poate fi incalzita de oricare jucator, in orice interval din meci.

REGULA.3 SERVICIUL

Jocul începe cu un serviciu. La inceputul jocului sau la schimbarea serviciului, serverul poate servi din orice teren doreste. Jucatorul care serveste primul este decis prin tragere la sorti. Ulterior, serverul va continua sa serveasca pana pierde, alternand terenurile. Jucatorul, care a castigat jocul precedent serveste primul în jocul urmator. Pentru a servi un jucator sta cu cel putin un picior pe podea în caseta de serviciu. Pentru ca un serviciu sa fie bun, acesta este servit direct pe peretele frontal deasupra liniei de serviciu si sub linia de sus, astfel incat mingea, la intoarcerea sa, cu exceptia cazului in care este lovita din aer, trebuie sa ajunga in jumatatea din fata a terenului si in sfertul de teren opus serverului.

REGULA.4 INTOARCEREA BUNA

O intoarcere este buna daca mingea, inainte de a cadea de doua ori pe podea, este returnata in mod corect de catre oponent pe peretele frontal deasupra liniei de serviciu si sub linia de sus, fara a atinge podeaua. Mingea poate lovi peretii laterali si / sau peretele din spate inainte de a ajunge pe peretele frontal.

O intoarcere nu este buna în cazul în care acesta este “NOT UP” (minge a lovit dupa ce a cazut mai mult decat o data pe podea, sau nu a lovit corect, sau o lovitura dubla); “DOWN” (mingea dupa ce a fost lovita, loveste podeaua inainte de peretele frontal sau loveste cutia), sau “OUT” (mingea loveste peretele pe linie sau deasupra linie).

REGULA.5 JOCUL

Dupa o serva buna, mingea trimisa de jucator loveste peretele si este retrimisa de celalalt jucator, pana cand unul nu reuseste sa faca o intoarcere buna. Un joc consta dintr-un serviciu si un numar de lovituri bune. Un jucator castiga un punct daca adversarul nu reuseste sa faca un serviciu bun sau sa returneze mingea corect. Daca, jucatorul care încerca sa loveasca mingea, atinge adversarul (inclusiv racheta sau hainele), atunci acesta pierde punctul .

NOTA: In orice moment în timpul unui joc, un jucator nu trebuie sa loveasca mingea, daca exista pericolul de a lovi adversarul cu mingea sau racheta. IN ASTFEL DE CAZURI JOCUL SE OPRESTE SI PUNCTUL ESTE FIE REJUCAT (“A LET”) SAU ADVERSARUL ESTE PENALIZAT.

REGULA.6 LOVIREA UNUI ADVERSAR CU MINGEA

Daca un jucator loveste mingea, care, inainte de a atinge peretele frontal, loveste adversarul, racheta adversarului sau hainele, se opreste jocul. Daca intoarcerea ar fi fost buna si mingea ar fi lovit peretele frontal fara a atinge mai intai orice alt perete, atacantul castiga punctul.

Daca mingea fie a lovit sau s-ar fi lovit, de orice perete altul decat cel frontal si returul ar fi fost bun, se rejoaca punctul.

Daca returnarea nu ar fi fost buna, atacantul pierde punctul.

REGULA.7 LET

Un LET este un punct indecis. Punctul nu conteaza si serverul serveste din nou din aceeasi caseta. De exemplu, un LET poate fi permis numai in cazul in care mingea din joc atinge orice articol de pe podea, sau in cazul in care atacantul se abtine de la lovirea mingii din teama de a rani adversarul.

Un LET trebuie sa fie permis numai in cazul in care primitorul nu este gata si nu incearca sa se intoarca la serviciu, sau in cazul în care se sparge mingea în timpul jocului.

REGULA.8 CONTINUITATEA JOCULUI

Jocul se astepta sa fie continuat o data ce un jucator a servit. Nu ar trebui sa fie nici o intarziere intre sfarsitul unui mingi si inceputul urmatoarei. Intre toate jocurile este permis un interval de pauza de cel mult 90 de secunde. Jucatorii au voie sa schimbe obiecte de imbracaminte sau de echipament, daca este necesar.

REGULA.9 DATORIILE JUCATORILOR

Regula 15 (Regulament F.I.S) prevede linii directoare pentru jucatori. De exemplu, 15.6 prevede ca distragerea deliberata nu este permisa. Jucatorii ar trebui sa citeasca aceasta regula în intregime. Unele dintre cele 8 sub-sectiuni se ocupa cu situatii legate de meciurile aflate sub controlul oficialilor (Arbitru / Marker). Utilizarea de oficiali nu este acoperita in aceasta versiune prescurtata.

REGULA.10 CONDUITA IN TEREN

Comportamentul ofensator, perturbator sau de intimidare, pe terenul de squash nu este acceptabil. Incluse in aceasta categorie sunt: obscenitati audibile si vizibile, abuzuri verbale si fizice, abuzul de racheta, de instanta sau minge, de contact fizic inutil, agitarea excesiva a rachetei, Incalzire neloiala, pierderea timpului, intârzierea intoarcerii pe teren, joc periculos sau actiuni de indrumare (mai putin intre jocuri).